Uprawnienia zawodowe: |
Absolwent studiów drugiego stopnia kierunku turystyka i rekreacja otrzymuje tytuł magistra. Specyfika kierunku wymaga opanowania przez absolwenta wszechstronnej wiedzy w wielu dziedzinach, w tym przyrodniczej, humanistycznej, ekonomicznej i organizacyjno-prawnej oraz umiejętności praktycznych umożliwiających działalność zawodową w branży turystycznej i rekreacyjnej.
Wiedza
Absolwent zna terminologię stosowaną w turystyce i rekreacji, rozumie jej źródła i zastosowanie na poziomie rozszerzonym. Ma wiedzę dotyczącą trendów występujących na rynkach turystycznych kraju i świata. Ma pogłębioną wiedzę ogólną o problemach, metodach, technikach i narzędziach badawczych właściwych dla turystyki, rekreacji oraz nauk pokrewnych. Zna zasady tworzenia produktów turystycznych, a także podmioty, cele i instrumenty polityki turystycznej. Ma wiedzę z zakresu zarządzania projektami oraz organizacji imprez turystycznych i rekreacyjnych. Ma wiedzę na temat roli i znaczenia kulturotwórczej działalności człowieka. Zna metody i środki minimalizowania negatywnych skutków pracy zawodowej i rozumie konieczność zarządzania zasobami w organizacji turystycznej. Zna podstawowe suplementy oraz ich wpływ na organizm człowieka, zasady tworzenia planów żywieniowych oraz podstawy dietetyki.
Umiejętności
Absolwent posiada umiejętności pozwalające na analizowanie przyczyn i skutków procesów zachodzących na współczesnych rynkach turystycznych. Potrafi tworzyć strategie rozwoju turystyki dla jednostek samorządu terytorialnego, a także właściwie zaplanować i przeprowadzić imprezę turystyczną. Potrafi posługiwać się odpowiednimi standardami w procesach zarządzania organizacją turystyczną. Posiada umiejętność zarządzania projektami (w tym europejskimi) w organizacji turystycznej. Potrafi przygotować ofertę turystyczną i rekreacyjną dla różnych grup odbiorców, oraz nawiązywać kontakty i komunikować się w co najmniej jednym języku obcym. Absolwent jest przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej, a także do pracy w sektorze turystyki krajowej i zagranicznej (hotele, obiekty gastronomiczne, ośrodki rekreacyjne i sportowe, jednostki obsługi ruchu turystycznego), w administracji rządowej i samorządowej, na stanowiskach odpowiedzialnych za rozwój turystyki i rekreacji oraz w organizacjach społecznych, fundacjach i stowarzyszeniach.
Kompetencje społeczne
Potrafi pracować w grupie oraz kierować pracą zespołu. Potrafi umiejętnie zarządzać czasem i stresem. Prawidłowo interpretuje i rozstrzyga dylematy związane z działalnością zawodową w branży turystycznej i rekreacyjnej. Potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności. Jest zdolny do uczestniczenia w inicjatywach społecznych. Realizuje zadania w sposób zapewniający bezpieczeństwo własne i otoczenia. Pogłębia wiedzę i doskonali umiejętności zawodowe. Potrafi myśleć i działać w sposób zaangażowany, przedsiębiorczy, innowacyjny. Potrafi przeprowadzić poprawną merytorycznie i logicznie argumentację.
|