Uprawnienia zawodowe: |
Wiedza
Po ukończeniu studiów na kierunku Zarządzanie II-go stopnia Marketing menedżerski, Absolwent posiada pogłębioną wiedzę o miejscu i znaczeniu nauk o zarządzaniu i jakości w dziedzinie nauk społecznych i humanistycznych oraz o jej przedmiotowym i metodologicznym powiązaniu z innymi dyscyplinami naukowymi. Zna definicje z dziedziny nauk humanistycznych i społecznych. Zna i rozumie zarówno poglądy klasyczne w naukach o zarządzaniu i jakości jak i współczesne koncepcje, w szczególności w zakresie marketingu oraz narzędzia kooperacji i konkurencji między systemami gospodarczymi i przedsiębiorstwami. Dysponuje również wiedzą w obszarze specjalistycznego zastosowania metod statystycznych oraz narzędzi informatycznych do gromadzenia i analizy danych oraz prezentacji opracowanych na ich podstawie wyników i formułowaniu wniosków decyzyjnych. Absolwent specjalności Marketing menedżerski zna i rozumie znaczenie etyki i społecznej odpowiedzialności biznesu i wskazuje na jej przejawy w praktyce, z uwzględnieniem wyzwań procesów globalizacji. Ma pogłębioną wiedzę dotyczącą metod i technik promocji, zarządzania sprzedażą oraz komunikacji z klientami. Absolwent zna i rozumie w pogłębionym stopniu teorie i terminologię z zakresu języka obcego, umożliwiającą posługiwanie się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego z obszaru zarządzania.
Umiejętności
Absolwent kierunku Zarządzanie II-go stopnia specjalność Marketing menedżerski stosuje pogłębioną i wyspecjalizowaną wiedzę z określonego obszaru nauk o zarządzaniu i jakości oraz dyscyplin pokrewnych. Samodzielnie dokonuje diagnozy sytuacji, dobierając odpowiednie metody i dobre praktyki do realizacji zadań związanych z kreowaniem koncepcji marketingu. Posiada pogłębione umiejętności prezentacji własnych opracowań i pomysłów w obszarze zarządzania przedsiębiorstwem w kontekście marketingu menedżerskiego, z poparciem ich argumentacją bazującą na zdobytej wiedzy. W toku studiów Absolwent nabył umiejętności projektowania strategii marketingowej, wykorzystując umiejętności badawcze w zakresie obserwacji zjawisk i procesów zarządczych w organizacji. Ma pogłębioną umiejętność integrowania wiedzy z różnych dziedzin w celu rozwiązywania problemów decyzyjnych z zakresu zarządzania wizerunkiem i marką. Ma umiejętność projektowania procesów i zmian w organizacji w obszarze działalności marketingowej. Posiada umiejętność modelowania i wdrażania nowoczesnych koncepcji marketingowych. Potrafi samodzielnie podejmować aktywności w zakresie marketingu i powiązanych obszarów funkcjonalnych, z zastosowaniem powszechnie obowiązujących norm i reguł etycznych, filozoficznych, prawnych i moralnych, przy wykorzystaniu różnorodnych zasobów organizacyjnych. Aktywnie kreuje swój rozwój osobisty oraz kształtuje potencjał intelektualny swoich współpracowników. Potrafi posługiwania się językiem obcym na poziomie B2+ Europejskiego Systemu Opisu Kształcenia Językowego oraz w wyższym stopniu w zakresie specjalistycznej terminologii.
Kompetencje społeczne
Absolwent kierunku Zarządzanie II-go stopnia specjalność Marketing menedżerski rozumie potrzebę nieustannego dokształcania się i rozwoju kompetencji osobistych oraz interpersonalnych. Ma świadomość zmieniających się warunków rynkowych, rozumie konieczność inicjowania zmian usprawniających koncepcje marketingu, na rynkach lokalnych i globalnych. W tym kontekście rozumie i realizuję potrzebę poszerzania i aktualizowania wiedzy niezbędnej do prowadzenia działalności marketingowej. Wyróżnia się komunikatywnością i zaangażowaniem oraz rozwagą i dojrzałością w projektowaniu, planowaniu, a także realizowaniu działań w obszarze zarządzania marketingowego. Jest zdolny do samodzielnego określania priorytetów i podejmowania decyzji uwzględniających wymiar etyczny służących realizacji określonego przez siebie lub innych zadania i do brania odpowiedzialności za stawiane zadania. Jest zdolny do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy a także przygotowany i zmotywowany do opracowywania, analizy i oceny pomysłów na prowadzenie własnej działalności gospodarczej. Jest przygotowany do samodzielnego projektowania strategii marketingowej w sferze produkcyjnej i usługowej. Rozumie odpowiedzialność jaka spoczywa na osobie zarządzającej podmiotem gospodarczym, przewiduje społeczne i ekonomiczne skutki podejmowanych przez siebie decyzji. W życiu codziennym i zawodowym, wykorzystując 3 swoje umiejętności komunikacji i pracy w zespole, przestrzega i propaguje wrażliwość społeczną i postawy etyczne.
Absolwent studiów II-go stopnia na kierunku Zarządzanie specjalność Marketing menedżerski jest przygotowany do pracy na stanowiskach samodzielnych kierowniczych, doradczych czy eksperckich. Absolwent jest przygotowany do samodzielnego podjęcia i prowadzenia działalności gospodarczej.
Absolwent specjalności znajdzie zatrudnienie w:
• przedsiębiorstwach (produkcyjnych, handlowych usługowych),
• organizacjach pozarządowych (fundacje, zrzeszenia, związki, spółdzielnie socjalne, szpitale, itp.),
• organizacjach gospodarczych i społecznych,
• szeroko pojętej administracji rządowej czy samorządowe
|